اخبار استان ها

1397/7/2 دوشنبه سخنرانی وزیر اطلاعات در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز


   وزیر اطلاعات گفت: بخش عمده‌ای از تیم تروریستی که دست به اقدام تروریستی در اهواز زده است، دستگیر شده‌اند.
   دکترسیدمحمود علوی در مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه تروریستی اهواز در این باره اظهار کرد: تروریست‌هایی که اقدام به تیراندازی به سوی مردم کرده‌اند، به هلاکت رسیده‌اند. عقبه آنها تا آخرین نفر شناسایی خواهند شد و بخش عمده‌ای از آنها هم دستگیر شده‌اند.
   وی افزود: این تروریست‌ها تا آخرین نفر به کیفر اعمال خود خواهند رسید و ما به دنیا اعلام می‌کنیم که ایران اسلامی جای دست زدن به این جنایات  ضد بشری نیست. فرزندان این کشور در برابر این جنایات سکوت نمی‌کنند و به زودی ازمجرمین  و حامیان آنها انتقام سختی گرفته خواهد شد .
   وزیر اطلاعات اظهار کرد: شهادت و به خون غلطیدن عزیزان برای خوزستانی‌ها چیز تازه ای نیست و تاریخ خوزستان با شهادت آمیخته شده است. مقاوت عشایر خوزستان در برابر متجاوزان انگلیسی در حدود صد سال گذشته، مقاومت خوزستانی‌ها در برابر متجاوزان بعثی و مقاومت این مردم در همه صحنه ها مثال زدنی است. اراده مردم خوزستان به پیروی از راه انبیاءدر برابر شهادت عزیزان خود و آسیب هایی که در این راه متحمل می شوند، متزلزل نمی‌شود.
   وی ادامه داد: دشمن بداند که این جنایت نه اثری بر وحدت مردم خوزستان از لر و عرب و فارس می گذارد نه می تواند اثری بر اراده این مردم داشته باشد. چنین جنایت هایی باعث وحدت مردم در برابر استکبار جهانی می شود. جنایتکارانی که دست به این جنایت هولناک زدند، بدانند که فرزندان ایران اسلامی در برابر این جنایت ها سکوت نخواهند کرد.
   وزیر اطلاعات گفت: جنایت کشتن کودک‌ها و تیراندازی به سمت زن و بچه مردم چیزی نیست که فرزندان ایران اسلامی در دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی از آن صرف نظر کنند. تروریست‌هایی که دست به جنایت در اهواز زدند، به هلاکت رسیدند. عقبه آن‌ها تا آخرین نفر به وسیله سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، قضایی و سیاسی و همچنین عزیزان سپاه، بسیج ،ارتش و مدیریت سیاسی کشور تا آخرین نفر شناسایی خواهند شد.
   وی گفت: بخش عمده ای از این افراد دستگیر شده اند و تا آخرین نفر شناسایی خواهیم کرد و نیروهای امنیتی کشور این افراد را تا آخرین نفر به کیفر خواهند رساند.
   وی با بیان اینکه به نمایندگی از دولت پنج نفر در این مراسم شرکت کرده‌اند، گفت: من پیام تسلیت رئیس جمهور و اعضای دولت را به خانواده‌های جانباختگان و مردم اهواز ابلاغ می‌کنم.