مصاحبه و سخنرانی
سخنرانی وزیر اطلاعات در آئین رونمایی از 12 جلد کتاب انقلاب اسلامی در استان مازندران به روایت اسناد ساواک
   حجت الاسلام دکتر سید محمود علوی  وزیر اطلاعات امروز  سه شنبه مورخ 16 بهمن 1397 در آیین رونمایی از 12 جلد کتاب انقلاب اسلامی در مازندران به روایت اسناد ساواک در ساری افزود: اگر به هر دلیلی یکی از این ارکان نظام جمهوری اسلامی، وحدت و انسجام ، مشارکت مردم و رهبری ولایت فقیه آسیب ببیند، کشور ما نیز دچار آسیب خواهد شد.
   وی اظهار داشت: همه ما باید پشت سر رهبری و ولایت فقیه با وحدت و انسجام داخلی و همراهی مردم حرکت کنیم تا بتوانیم از آسیب های پیش رو نظام جلوگیری کنیم. 
   وی خاطرنشان کرد: حضور ما در راهپیمایی 22 بهمن، روز قدس و سایر رویدادهای انقلاب اسلامی همچون همیشه ،چشمگیر خواهد بود. 
   وزیر اطلاعات افزود : وحدت ما پیرامون رهبری و ولایت می تواند تهدیدات  را از بین ببرد و ما برای تداوم انقلاب اسلامی باید در مسیر رهبری و ولایت فقیه حرکت کنیم.
   دکترعلوی افزود : امروز دشمنان با تحریم یک جانبه خود سعی در وارد کردن فشار به اقتصاد و معیشت مردم هستند و برخی از اجانب شان نیز در داخل به دنبال اختلاف در بین مسوولان جمهوری اسلامی هستند.
   وی اضافه کرد: مسوولان ما باید مواظب این اختلاف افکنی باشند و وحدت و انسجام را پیش روی خود قرار دهند و با گوش به فرمان رهبری کارها را در شرایط حساس پیش ببرند.
   دکترعلوی اظهار داشت: امروز دشمنان ما به دنبال ناکارآمدن نشان دادن نظام جمهوری اسلامی اند تا بتوانند از این راه بین مردم و مسوولان اختلاف ایجاد کنند و همه ما باید از آنچه که القاء ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی است، جلوگیری کنیم.
*** انحراف تهدیدی برای هرانقلاب 
   وزیر اطلاعات با اشاره به این که انحراف هرانقلابی را تهدید می کند گفت:باید از انحراف درحرکت و تحریف تاریخ انقلاب جلوگیری کرد.
  دکترعلوی خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در بطن انقلاب اسلامی قرار دارند و آگاه به مسائل هستند در صورت انحراف انقلاب اسلامی در حرکت و تحریف در اهداف آن باید وارد گود شوند.
  وی اضافه کرد: ما برای این که در مسیر تحریف انقلاب اسلامی مواجه نشویم همیشه باید همراه با تاریخ حرکت کنیم و آشنایی با تاریخ ،چراغ راه آینده و مسیر انقلاب اسلامی است.
  دکترعلوی اظهارداشت: باید تاریخ نقطه به نقطه انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد، ما برای پیروزی انقلاب اسلامی شهیدان زیادی را تقدیم کردیم و نقش مازندران نیز در این انقلاب پررنگ بود.
   وزیر اطلاعات با اشاره به تاثیرگذاری مازندران در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم انقلابی این منطقه با همراهی روحانیون توانستند برگ زرینی در پیروزی انقلاب اسلامی از خود بر جای بگذارند.
   دکترعلوی اضافه کرد: تاثیرگذاری مردم مازندران در حمایت از اسلام را باید در پذیرش علویت از سوی مردم این خطه شمال کشور جستجو کرد که همیشه پیش گام حرکت های معنوی بودند.

**** انتشار اسناد انقلاب اسلامی
   وزیر اطلاعات گفت: این وزارتخانه چند ده هزار اسناد انقلاب اسلامی را در اختیار دارد و بنا دارد تا این اسناد را به عنوان گنجینه های باقی مانده از نظام طاغوت آن را در اختیار مردم قرار دهد.
   دکترعلوی اظهار داشت: این وزارتخانه 340 کتاب براساس اسناد ساواک در استان های مختلف در سطح کشور منتشر کرده است که 15 جلد از این کتاب مربوط به استان مازندران است.
   وی اضافه کرد: تدوین روز شمار انقلاب اسلامی باعث می شود کسانی که پای این انقلاب زحمت کشیدند در حافظه تاریخی ملت بار دیگر جلوه کنند.
   شایان ذکر است وزیر اطلاعات به منظور رونمایی از 12 جلد کتاب انقلاب اسلامی در استان مازندران به روایت اسناد ساواک صبح امروز به این استان سفر کرد.
   افتتاح موزه عبرت ایران و نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله اداره کل اطلاعات مازندران از دیگر برنامه های سفر حجت الاسلام دکتر سید محمود علوی  وزیر اطلاعات به این استان بود. 
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات