اطلاع رسانی

اخبار و بازتاب هابيشتر

پنجشنبه19فروردين1400

اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر گمنامی در شیراز

معرفی برگزیدگان و رونمایی از کتاب مجموعه آثار شاعران کشور 21

نخستین جشنواره ملی شعر گمنامی به مناسبت هفته‌ی بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان (عج)، با همکاری حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات استان فارس به صورت مجازی در مجموعه‌ی حافظیه شیراز برگزار گردید.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات، اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر گمنامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود علوی وزیر اطلاعات، نماینده ولی فقیه، استاندار فارس، جمعی از شعرای آئینی استان فارس و خانواده شهید محسن جعفری به مناسبت هفته‌ی بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مجموعه‌ی حافظیه شیراز برگزار گردید.


 
در این جشنواره بیش از 350 اثر شعر در زمینه کلاسیک، نو، سرود و کودک به پاس مأموریت‌های وزارت اطلاعات و اقدامات شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، توسط شعرای سراسر کشور سروده شد و تعدادی از آثار برگزیده در قالب یک مجموعه کتاب به چاپ رسید.
همچنین چهار نفر از شعرای برگزیده به صورت حضوری و تعدادی دیگر از شعرای برجسته کشور نیز به صورت ویدیو کنفرانس برای مدعوین به شعر خوانی پرداختند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر علوی در این مراسم گفت: اثرگذاری ادبیات و تجلی آن با جلوه‌های مختلف، آثار شگرفی به دنبال دارد.


 
وی با اشاره به نقش و اهمیت شعر بر انسان‌ها افزود: رسول گرامی اسلام اثر شعر را سحرآمیز دانستند؛ که این اثر بر جان انسان‌ها و همچنین عقل و خرد آن‌ها مشهود است.
وزیر اطلاعات گفت: پیامبر اکرم (ص) در زمینه تاثیر شعر بر حکمت نیز تاکید کرده‌اند که شعر بیش از سیراب کردن عواطف و احساسات، بر عقل انسان اثر می‌گذارد.
شایان ذکر است با توجه به وضعیت کرونا در کشور این مراسم به صورت مجازی برگزار و آثار شعرا به صورت ویدیو ارسال گردید.
در این مراسم، از کتاب آثار شاعران کشور با موضوع سربازان گمنام امام زمان (ع) توسط وزیر اطلاعات، مسئولین استان فارس و خانواده شهید محسن جعفری رونمایی شد.


مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی

بيشتر

پیوندها

ستاد خبری : 113

بازرسی و رسیدگی به شکایات : 22844076 - 021

صندوق پستی : 3457-16765 و 1974-16765

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وزارت اطلاعات است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
اگر در محيط زندگی و شغلی خود اسناد طبقه بندی شده و محرمانه دولتی را يافتيد، مراتب را به تلفن 113 ستاد خبری وزارت اطلاعات گزارش دهيد و يا اسناد را به صندوق پستی 113 بيندازيد.