دانش اطلاعاتی

آگاه سازی و هشدارهابيشتر

برخورد با شبکه هرمی ورد واید انرژی

هشدار در خصوص ادعای دروغین سرمایه‌گذاری در ارتقاء و پیشرفت انرژی سبز و سوخت‌ های زیستی و غیرفسیلی

   سربازان گمنام امام زمان(عج) در راستای تأمین نظم و امنیت اقتصادی و جلوگیری از اخلال در نظام اقتصادی کشور، ضمن شناسایی و برخورد با یک شبکه هرمی به نام (ورد وايد انرژي) تعداد 10 نفر از مسئولین، لیدرها و اعضای فعال این شبکه هرمی نوظهور را در استان‌ های تهران، همدان و اصفهان دستگیر و تحویل مراجع قضایی نمودند.
   این شبکه هرمی در پوشش دوره‌ های آموزشی مؤسسه کریتور آکادمی (Creator Academy)، در گذشته با نام شرکت‌ هایی همچون وی‌ جی ‌ام ‌سی (VGMC)، ادروز (Adrows) و یونیفاندز (Unifunds) و اخیراً با نام ورد واید انرژی (World Wide Energy)، مردم را فریفته و از این طریق توانسته میلیاردها تومان کلاهبرداری نماید.
   شرکت مذکور با ادعای دروغین سرمایه‌گذاری در ارتقاء و پیشرفت انرژی سبز و سوخت‌ های زیستی و غیرفسیلی، اقدام به جذب سرمایه افراد و انعقاد قرارداد صوری با آنها نموده و از همان سرمایه جمع شده مجدد به سرمایه گذاران سود پرداخت می نمود.
   شایان ذکر است استفاده از ارزهای رمز نگار شده جهت امور غیرقانونی و پولشوئی، ترغیب و اغفال افراد از طریق برگزاری همایش‌ ها، سمینارها و دوره‌ های آموزشی در خارج از کشور، خروج ارز از کشور و اقدام به شبکه‌ سازی هرمی، بخشی از فعالیت‌ های غیرقانونی و مخرب این مجموعه کلاهبرداری و اخلال گر اقتصادی است.
   با عنایت به شکل‌گیری مجدد شبکه های هرمی با ترفندهای جدید و کلاهبرداری آن‌ ها و احتمال مال باخته شدن افراد، مقتضی است مردم شریف از هرگونه سرمایه‌ گذاری در طرح‌ هایی از این قبیل، خودداری و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را به شماره 113 منعکس نمایند.


 
روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات

بيشتر

پیوندها

ستاد خبری : 113

بازرسی و رسیدگی به شکایات : 22844076 - 021

صندوق پستی : 3457-16765 و 1974-16765

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وزارت اطلاعات است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
اگر در محيط زندگی و شغلی خود اسناد طبقه بندی شده و محرمانه دولتی را يافتيد، مراتب را به تلفن 113 ستاد خبری وزارت اطلاعات گزارش دهيد و يا اسناد را به صندوق پستی 113 بيندازيد.