دانش اطلاعاتی

تلفیق خبر دانش اطلاعاتی

تحلیل برخی صاحب نظران رسانه‌ای

درخصوص توسعه ناهنجاريی‌ها در رژيم صهيونيستيی

صاحب نظران رسانه‌ای معتقدند بی‌اعتمادی ساکنين سرزمين‌های اشغالی نسبت به ارتش به عنوان يکی از مؤلفه‌های ناهنجاری، نگرانی برخی مسئولين رژيم صهيونيستی را به همراه داشته است. در اين میان میتوان به اظهارات «آفي ماعوز» و «رون بن يشای» اشاره داشت. «آفی ماعوز» عضو کنست طی اظهاراتی گفت: اعتماد مردم به ارتش به حداقل رسيده است و در همين راستا «رون بن يشای»کارشناس نظامی‌ نيز ضمن اشاره به بی‌اعتمادی مردم نسبت به ارتش، موارد ذيل را به عنوان علل آن اشاره کرد: افزايش اشتباهات عملياتی، ناتوانی ارتش رژيم صهيونيستی در تعامل با رويدادهای امنيتی، انتقادات رسانه‌های رژيم صهيونيستی به عملکرد ارتش، کشته شدن سربازان اسرائيلی به دليل اشتباه تاکتيکيی فرماندهان ميدانی و افزايش شکايت‌ها از جرايم جنسی در داخل ارتش رژيم صهيونيستی همچنبن از ديگر موارد ايجاد بی‌اعتماد می‌‌توان به سانسور کردن اخبار توسط ارتش و جلوگيری از انتقال داده‌ها اشاره نمود.
استعفا از ديگر مواردی است که قابل تأمل میباشد. براساس آمارها؛ استعفا در پليس رژيم صهيونيستی به دليل افزايش فشارها بر پليس به‌خاطر کمبود نيرو و افزايش ماموريت‌های آنها و احساس عدم وجود پشتيبانی و محدود شدن پشتيبانی، افزايش يافته تا جائی که در سال 2021 به 600 نفر رسيد. 
همچنين خودکشی در ژانويه 2022 ارتش رژيم صهيونيستی تعداد افرادی که در ارتش خودکشی کرده‌اند را 11 مورد گزارش داد که البته در سال گذشته تعداد 400 مورد نيز تلاش برای خودکشی گزارش شده است. يک سوم سربازانی که خودکشی کردند تابعيت اتيوپی داشتند. (لازم به‌ذکر است بر اساس گزارش بخش پرسنلی ارتش رژيم صهيونيستی، تعداد کشته شدگان ارتش از 28 نفر در سال 2020 به 31 نفر در سال 2021 رسيده است. که به سهم خود بر شرايط روحی و ورانی بدنه ارتش تاثيرگذاريی خود را داشته است.)  
مسائل غيراخلاقی به عنوان يک ناهنجاری در رژيم، در جای خود حاشيه ساز بوده است. آمار اعلامی در ژانويه 2022 نشان از افزايش جرايم جنسی در ميان رژيم صهيونيستی دارد. بر اين اساس تعداد 26 مورد زنای به عنف، 391 اقدام غيراخلاقی، 92 مورد ارسال عکس و ويدئو گزارش شده است. نيمی‌ از افرادی که دارای مشکلات اخلاقی هستند در بخش نظامی‌ فعال بوده و 31% از آمار مذکور مربوط به سربازان احتياطی میباشد، همچنين در اين میان 92 شکايت عليه سربازان زن رژيم صهيونيستی مطرح شده است. در ادامه، اقامه ليست اتهاماتی توسط رژيم صهيونيستی عليه يکی از فرماندهان پليس مرزبان در دادگاه قدس به دليل تصويربرداری از اتاق سربازان زن، نشان از نگرانی رژيم از موضوعات غيراخلاقی دارد.
در راستای موارد مذکور؛ در ژانويه 2022 ، رژيم صهيونيستی شاهد تنش در داخل تشکيلات خود بوده است. در بررسی صورت گرفته منشاء اين تنش، بی‌اعتمادی سربازان به يکديگر، تخلفات اخلاقی و عملی، فساد و ناتوانی اداری، ترس جوانان رژيم صهيونيستی از ملحق شدن به بخش‌های رزمی‌ و جنگی و تمايل آن‌ها برای ملحق شدن به بخش‌های کم‌خطر، گزارش شده است.

  

پیوندها

ستاد خبری : 113

بازرسی و رسیدگی به شکایات : 22844076 - 021

صندوق پستی : 3457-16765 و 1974-16765

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وزارت اطلاعات است و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
اگر در محيط زندگی و شغلی خود اسناد طبقه بندی شده و محرمانه دولتی را يافتيد، مراتب را به تلفن 113 ستاد خبری وزارت اطلاعات گزارش دهيد و يا اسناد را به صندوق پستی 113 بيندازيد.